Hollen of stilstaan? - De Selectie

Hollen of stilstaan?

De crisis leek de arbeidsmarkt even op zijn kop te zetten. Na een paar maanden kunnen we de balans opmaken en komen wij tot de conclusie dat er niet zo heel veel veranderd is. Lastige vacatures blijven lastig, want schaarse doelgroepen zijn nog steeds net zo schaars als voor de crisis. Heb je een ‘makkelijke’ vacature? Dan heb je nu ook een uitdaging, want op dit moment krijg je ontzettend veel reacties die je allemaal netjes wilt afhandelen. En hoe maak je een goede selectie uit deze berg van cv’s?

Hollen

“We krijgen zoveel reacties dat wij de vacature maar hebben gesloten, we hebben onvoldoende tijd om alle reacties en cv’s door te spitten”. Op dit moment zijn er relatief veel personen op zoek naar een baan, dat betekent dat wanneer jij een vacature hebt je het ‘risico’ loopt dat er veel mensen reageren. In de praktijk betekent dit helaas dat sollicitanten een slechte of late terugkoppeling krijgen (of helemaal niet) en dat sommige goede kandidaten over het hoofd worden gezien. Zonde! Dit is de grootste irritatiefactor onder werkzoekenden en niet goed voor jouw naam als werkgever. Dat wil je natuurlijk liever niet. Om deze situatie te voorkomen bieden wij ook hier ondersteuning. Wij komen niet alleen in actie bij lastig in te vullen vacatures en wervingsvraagstukken, ook in deze situatie van ‘overvloed’ kunnen wij van toegevoegde waarde zijn. Met onze tools kunnen wij op afstand de werving coördineren én de selectieprocedure begeleiden. Op deze manier hou jij de beste kandidaat over en alle andere kandidaten houden een positief gevoel over aan de procedure (zelfs wanneer zij de baan niet hebben gekregen). Een goede kandidaat én een goede naam dus! Natuurlijk leggen we meteen de basis voor jouw eigen talentpool, dan ben je een volgende keer al een paar stappen verder.

Stilstaan

Helaas zijn de lastige vacatures nog steeds lastig. Voor de branches waar het personeel schaars was blijft het daarom belangrijk om te blijven investeren in zichtbaarheid op de arbeidsmarkt. Juist nu sommige vacatures even ‘on hold’ staan en er geen druk staat op de werving is het tijd om aan de slag te gaan. Dit is hét moment om een eigen talentpool op te starten en jouw doelgroep in kaart te brengen. Laat je zien, blijf online zichtbaar zodat jouw doelgroep jou al een beetje leert kennen. De kunst van het verleiden blijft doorslaggevend en als werkgever zal je echt aan de slag moeten om de mensen ervan te overtuigen dat een overstap naar jouw team de moeite waard is.

Versnellen of afremmen

Of jouw vacatures nou een versnelling nodig hebben of juist moeten worden ‘afgeremd’, wij hebben alle kennis, kunde en tools in huis om jou hier op een professionele en betaalbare manier bij te helpen. Recruitment support, job branding, radar recruitment of een talentpool? Met onze 360 graden toolbox kunnen onze professionals jou altijd op maat ondersteunen. Meer weten? Neem contact op en maak een afspraak, we komen graag langs!

 

logo-de-selectie