Employer branding - De Selectie

dit zijn de voordelen van employer branding

  • Een sterk(er) werkgeversmerk
  • Altijd op de radar bij jouw doelgroep
  • Beter vindbaar door continue zichtbaarheid
  • Een goede eerste indruk
  • Aansprekend, in een tone-of-voice die past bij de doelgroep en jouw organisatie
  • Company pride!

employer branding

Wat doen we, korte versie

Employer branding is hot momenteel. Logisch. Want bedrijven met een sterk imago trekken makkelijker topkandidaten. Hoe zorg je er voor dat je op een positieve manier zichtbaar bent op de arbeidsmarkt? Wat ga je dan vertellen, laten zien en doen? Wij helpen onze opdrachtgevers met het neerzetten van een duidelijke strategie en inhoud van de arbeidsmarktcommunicatie. Wij werken samen aan een herkenbare identiteit en zetten diverse tools in om in contact te komen met de juiste doelgroep. Wij zorgen ervoor dat mensen graag bij jouw organisatie willen werken. Vacature-vrij werven noemen wij dat. Mensen moeten niet alleen reageren op een passend functieprofiel, maar moeten ook passen bij jouw bedrijf. Door een sterke employer branding neer te zetten trek je mensen aan, ook degenen die (nog) niet op zoek zijn naar een andere baan.

Hoe doen we dat?

  • We beginnen met een uitgebreide intake zodat we goed het verhaal van jouw bedrijf kunnen vertellen.
  • Doelgroepanalyse. Wie willen we bereiken en waar en op welke manier gaan wij dit doen?
  • We maken en verzamelen voldoende video en ander beeldmateriaal dat aansluit bij de boodschap en strategie.
  • We maken samen een soclal media kalender gericht op de arbeidsmarkt en jouw doelgroep.
  • We gaan van start met arbeidsmarktcommunicatie en de employer branding!

met employer branding laat je de werksfeer en cultuur zien.

Video is een waanzinnig middel om te gebruiken in jouw employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Kandidaten krijgen direct een beeld van jouw bedrijf en zien met eigen ogen dat het dé plek is om er te gaan werken. Het geeft jouw werkgeversimago - jouw employer brand - een enorme boost.

Beleving en natuurlijke selectie
In woorden kun je nooit precies vertellen hoe de sfeer in jouw bedrijf is. Met video wel. Het laat de echte mensen zien die er werken en geeft je bedrijf zo letterlijk een gezicht. Kandidaten zullen tijdens het kijken van de employer branding film besluiten of ze passen bij je bedrijf, of juist niet. Dit bespaart de recruiter veel tijd.

Hoge 'likeability' & 'shareability'
Video heeft een veel hogere likeability en shareability dan tekst. Mensen delen een leuk filmpje veel sneller, waardoor je veel makkelijk een groter publiek bereikt. Ook passieve kandidaten en van deze doelgroep is er geen schaarste!

Trotse medewerkers

Ook je huidige werknemers zullen zich extra trots voelen als ze een professionele film van hun bedrijf op social media zien. En het behouden van je talenten is natuurlijk net zo belangrijk als het werven ervan.

employer branding
positieve kandidaat experience

Employer branding: wees goed zichtbaar op de arbeidsmarkt en zorg voor een positieve kandidaat ervaring!

Natuurlijk is het belangrijk om goed zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep. Wat echter net zo belangrijk is, is dat mensen die geïnteresseerd zijn en contact opnemen ook in de volgende stappen een positief beeld en ervaring krijgen. Hoe ziet de website er uit? Is daar interessante info te vinden? Kan iemand eenvoudig solliciteren of zijn er wellicht andere manieren om kennis te maken?

De Selectie denkt en werkt mee aan het neerzetten van een goede flow en een positieve kandidaat-ervaring. Een goede werken-bij pagina, organiseren van kandidaat-events en laagdrempelige kennismakingsmomenten, een snelle en adequate reactie op mensen die interesse tonen. Met De Selectie kies je voor een partner die je helpt bij een trefzekere aanpak!