RECRUITMENT EN TALENTPOOLING - De Selectie

recruitment bij de selectie

  •  Vakkundig aan de slag met jouw vacatures
  •  Altijd doelgroep gericht
  •  Zichtbaarheid als kracht
  •  Verzekerd van een eigen instroom van kandidaten
  •  Zowel operationeel als strategisch
  •  Creatief en onderscheidend

recruitment en talentpooling

Wat doen we, korte versie

De Selectie ondersteunt door jouw team te helpen en aan te vullen. Wij leveren capaciteit op de werkvloer, gaan aan de slag met actuele vacatures en voeren jouw strategische recruitment activiteiten uit zodat jij straks met jouw bedrijf de beschikking hebt over een eigen talentpool.

Hoe doen we dat?

  • Radar Recruitment met eigen werkbij-pagina inclusief ATS en continue search en sourcing voor jouw talentpool.
  • Interim recruitment.
  • Job branding.
  • Produceren van vacature video's en schrijven van vacatureteksten.

met een eigen talentpool ben je vacatures een stap voor

Bij De Selectie kun je terecht voor operationele en strategisch recruitment. Wij zijn expert op dit vakgebied en natuurlijk op de hoogte van de laatste trends en technologie op het gebied van recruitment. Wij doen meer dan het invullen van vacatures: wij werken gericht aan jouw zichtbaarheid en bouwen hiermee aan een eigen talentpool. Hiermee sta je voortaan altijd in contact met jouw doelgroep!

Recruitment op maat
  • Heb je een vacature? Wij starten een job branding campagne!
  • Heeft jouw bedrijf veel vacatures en tijdelijk extra recruitment-power nodig? Wij leveren op interim basis een professionele recruiter die met deze opdracht aan de slag gaat.
  • Wil je goed zichtbaar zijn op de arbeidsmarkt maar heb je hier geen tijd voor? Met een abonnement bij De Selectie zit je dan goed!

Radar Recruitment

Radar Recruitment zorgt ervoor dat je als bedrijf op de radar bent bij je doelgroep. Met andere woorden: dat potentiële medewerkers weten dat je er bent, weten wat je doet en waarom het voor hen aantrekkelijk is om bij jou te werken. Radar recruitment is iets wat je het hele jaar door doet, dus niet alleen wanneer je een vacature hebt. Door radar recruitment consequent toe te passen denken kandidaten aan jou wanneer ze op zoek gaan naar een nieuwe baan.

Hoe het werkt?

Om op de radar te komen bij je doelgroep moet je een aantal dingen doen:

  1. Je moet je doelgroep definiëren: wie is die potentiële nieuwe medewerker, wat doet hij of zij, waar zitten ze en hoe kun je hen bereiken?
  2. Je moet content (artikelen, blogs, video’s etc) maken die relevant is voor je doelgroep en die jou helpt om als aantrekkelijk werkgever gezien te worden.
  3. Je moet de content de wereld in sturen. Het distribueren van content kan bijvoorbeeld via e-mailmarketing, social media als LinkedIn, Facebook, Twitter en je website.
  4. En je moet een planning maken voor het verspreiden van deze content. Want op de radar komen is één, maar op de radar blijven is een heel ander verhaal. Daarvoor moet je regelmatig zorgen dat mensen iets van je voorbij zien komen en denken: ‘Hé, daar heb je ze weer. Leuk!’

En dan begint het pas….

Als je eenmaal op de radar bent van je doelgroep, dan komen ze vanzelf op jouw radar op het moment dat ze je nodig hebben. En dat is precies wat je wilt. Nu je weet wie er interesse heeft in jouw organisatie, kun je actie ondernemen. Geef ze aandacht. Bel ze op, drink een kopje koffie of thee, nodig mensen uit voor een lunch of event. Luister naar hun behoefte en vertel ze jouw verhaal. Zo ontstaat er een band en weet je al of iemand goed in het team past nog voordat er een vacature is.  Dat maakt het dat het een stuk makkelijker wordt om een nieuwe collega te vinden wanneer dit nodig is.

Radar recruitment levert je enorm veel winst (tijd en geld) op!

recruitment en talentpooling
even alles op een rijtje

Wij helpen jou met het invullen van actuele vacature én zorgen voor een eigen talentpool die de juiste talenten aan jouw organisatie verbindt, voor nu én voor de toekomst.

Een eigen talentpool?
In contact komen en een relatie opbouwen met de juiste professionals, veel inzicht in de specifieke doelgroep én de mogelijkheid om snel te acteren op organisatieveranderingen: dat realiseren we voor jouw organisatie met een talentpool.

In de talentpool vind je gekwalificeerde professionals die met jouw organisatie in contact willen staan. Door op regelmatige basis de interactie met de professionals aan te gaan, bouw je een persoonlijke relatie op met deze professionals. Hierdoor heb je de beste talenten binnen handbereik en speel je pro actief in op toekomstige vacatures. Zeker voor strategische en schaarse doelgroepen is deze aanpak een ‘must’!

 

Nieuwbouw en onderhoud
Een talentpool moet natuurlijk eerst worden opgebouwd. Door middel van het inzetten van een combinatie van sourcing en talentscouting, job branding, employer branding en kandidaat events kom je als bedrijf in contact met mensen die graag voor jou willen werken. Op basis van de contactmomenten met deze mensen kun je een inschatting maken of iemand bij de organisatie past of niet. Met deze mensen hou je contact op het moment dat er geen actuele vacatures zijn maar wel een wederzijdse klik.

Onderhoud
Een goede talentpool is een pool die up to date is. Je houdt de pool up to date door met enige regelmaat contact te leggen met de personen die in de pool zitten. Met De Selectie zijn wij niet alleen goed in het opbouwen van een unieke talentpool voor jouw organisatie, we kunnen deze ook goed onderhouden. Dit is ons vak!