recruitment marketing - de Selectie

Volg ons

Jouw Recruitment Marketing Team

All Rights Reseverd

Design by: Cup of Tea

Recruitment Marketing
DeSelectie-Voetbal-Oranje-front

recruitment marketing

hoe gaat recruitment marketing in zijn werk?

Recruitment marketing helpt een recruiter op dezelfde manier als marketing de sales ondersteunt. Het helpt om de instroom van goede kandidaten op jouw vacature(s) te vergroten (job branding) en jouw naamsbekendheid en imago op de arbeidsmarkt te versterken (employer branding). Onze recruitment marketeers staan klaar om jou te ondersteunen bij het invullen van jouw vacatures én het versterken van jouw positie op de arbeidsmarkt. Recruitment marketing werkt als een katalysator en als magneet. Je vergroot jouw zichtbaarheid en aantrekkingskracht bij een relevante doelgroep, je verhoogt dus de kans dat iemand reageert op jouw vacature(s) en mensen jouw bedrijf leren kennen die van toegevoegde waarde kan zijn voor jouw bedrijf.

wat betekent recruitment marketing voor jou en jouw organisatie?

Wanneer jij aantrekkelijk en goed zichtbaar bent op de arbeidsmarkt dan ga je ervaren dat vacatures steeds sneller worden ingevuld, met betere kandidaten en tegen lagere kosten. Zelfs de vacatures die altijd erg lastig bleken en vaak lang open stonden, zullen door het inzetten van recruitment marketing geen hoofdpijndossier meer worden. Bij relatief eenvoudige vacatures kun je met recruitment marketing de vacature beter ‘richten’ waardoor je betere reacties krijgt. Met behulp van recruitment marketing bereik jij de juiste mensen en pak je de regie over jouw eigen werving.

wanneer is het interessant om recruitment marketing in te zetten?

Zelfs als je maar één vacature per jaar hebt dan nog kun je met een job branding campagne beter de mensen bereiken die je wil bereiken. Wanneer je elk jaar wel een paar vacatures hebt en hier ook lastige vacatures bij zitten, bijvoorbeeld als je in een branche actief bent waarin goede kandidaten schaars zijn, dan adviseren om naast job branding ook altijd employer branding in te zetten. Op deze manier bouw je structureel aan jouw werkgeversmerk én een goede eigen talentpool.

jouw recruitment marketing team