Hoe vul jij jouw vijver? - de Selectie

Hoe vul jij jouw vijver?

 

Van vissen naar talent, naar leren vissen!

Jarenlang hebben wij gezocht naar top-kandidaten, hebben wij gevist naar talent. Vis gevangen? Dan kon deze worden bemiddeld, verkocht worden aan de klant. Wij hebben een keuze gemaakt. De Selectie vist niet meer naar kandidaten. Wat wij wel doen is al onze expertise over vissen naar talent overbrengen op onze klanten. Alle kennis en ervaring die wij vanuit onze rol als consultant, recruiter, HR-manager en ondernemer hebben opgedaan zetten we nu in voor onze klanten. Wij verkopen geen vis meer, wij maken hengels en leren onze opdrachtgevers zelf te vissen. En nog belangrijker: waar ze moeten vissen! Vroeger stuurden wij onze klanten een factuur na een succesvolle werving & selectie opdracht (oftewel de verkoop van een door ons gevangen vis). Nu bouwen wij voor hetzelfde bedrag een website voor een onderscheidende arbeidsmarktcommunicatiestrategie, schrijven wij SEO-vacatureteksten, maken wij gave video’s en bedenken wij originele wervingscampagnes en kandidaat events (oftewel de hengels en het aas). Met al deze tools zijn onze klanten goed uitgerust en prima in staat om zelf te vissen. Het resultaat? Ze vangen veel meer vis dan die ene vis die ze nodig hebben. Natuurlijk gooien ze die niet terug, maar ze koesteren die andere vissen in hun eigen vijver (talentpool). Daarmee wordt het vissen een volgende keer een stuk gemakkelijker.

Een kwestie van geduld, doorzettingsvermogen en investeren

Vissen vraagt geduld, ook vissen naar talent. Veel bedrijven hebben nog steeds de stille hoop dat als er een vacature is zij even hun hengel uitwerpen en een vis binnenhalen. Helaas werkt het meestal niet zo. Soms vang je wel een vis, maar niet de juiste. Toch maar weer vis kopen dan? Dat kan, maar wij adviseren vooral om te blijven vissen, juist als je geen vacatures hebt. Heb je een keer beet maar op dat moment geen vacature? Leg een eigen vijver aan waarin je deze vis kunt bewaren voor later. Vul die vijver, vul die talentpool. En vergeet ten slotte niet jouw vijver goed te onderhouden. Een goed onderhouden en een volle vijver met talent is de investering dubbel en dwars waard.

De vis wordt straks namelijk duur betaald.

jouw recruitment marketing team